EL MONSACRU Y LES CAPILLES MEDIEVALES

Started by xicu, 01 de December de 2007, 23:43:40

Previous topic - Next topic

xicu

HOLA, DEMPUÉS DE TAR DE RECUPERACIÓN D'UNA FRAYADA NEL TOBIELLU ABONDO SERIA, PA PREBAR COMO TA LA PIERNA COLÉ'L COL COLLACIU AL MONSACRU, UNA ARREMANGADA FACIL Y CURTIA ,AMÁS QUE ÉL ENXAMÁS TUBO ELLÍ Y TENÍA ASGAYA GANES DE XUBIR Y CONOCER LES CAPIELLES MEDIEVALES QUE  TAN CERQUE LA SO CUME. QUE VOS PUEDO CUNTAR D'ESTA MONTAÑA MÁXICA,ONDE ALFONSO II ABEYUGÓ LES SANTES RELIQUIES DE LES RAICES MUSULMANES CURDUBESES,NEL POZU DE SANTU TURIBIU,AMÁS DE TAR AL LLAU D'UN CONXUNTU DOLMÉNICU,LO QU'AMESTENSE LES TRADICIONES PAGANES Y CRISTIANES,DANDO-Y AL LLUGAR ESI SEN  MÁXICU QUE LOS TEMPLARIOS ANDABEN SIEMPRE A LA GUETA,FACIENDO ENRRIBA DE ESTI LLUGAR LA CAPIELLA QUE GÜEI  AGÜEYAMOS.DE LES DOS LA MAS ANGUAÑA YA LA QUE TA MAS ARRIBA,LA DE SANTUTORIBIU,LA QUE AGORA VEMOS FOI FECHA PELOS TEMPLARIOS PERO ENRRIBA D'OTRA MAS ANGUAÑA FECHA PELOS REIS ASTURIANOS,QUE DABA ENTRADA A LA CUEVA ONDE DIZ LA TRADICIÓN QUE VIVIO SANTU TORIBIU EN DOMINES DEL REINU ASTUR Y SANTIFICÓ'L LLUGAR,DIENTRU NUN TIEN NADA SOLU N'ARA ENRRIBA'L POZU ONDE TUVIERON ARREQUEXAES LES RELIQUIES,NA CRUCETA ENRIBA´L TOU PUEDE CURIASE LA CRUZ TEMPLARIA.EL NOME LA CAPIELLA TA LLANCAU NA TRADICIÓN TEMPLARIA DEL SANTU GRIAL,N'ELLA CUNTASE QUE HUBO UNA VIRXEN BIZANTINA,NOMADA TAMIEN LA VIRXEN DEL MONSACRU,XUNTO A OTRES IMAXINES DE SANTA CATALINA D'ALEXANDRÍA Y SANTIAGU. LA 2ª CAPIELLA LA PRIMERA QU'ALCONTRAMOS XUBIENDO DENDE LA COLLÁ TAMIEN NOMADA DE LA MADALENA YA DEL SIEGLU XIV,ROMÁNICU RURAL TARDIU.LES SOS ROMERIES CELLEBRANSE EL 25 DE XULIU Y 15 D'AGOSTU.LA PROMESA CON MAS VEZU YE FACER PROMESA DE XUBIR MENTRES SIETE AÑOS SIGUÍOS AL MONTE,QUE AMÁS DE NOMASE MONSACRU NA ZUNA NOMANLU TAMIEN COMO DE LA MADALENA

La Collá onde escomencipiamos a subir,tres alcuentrase los picos La Bierza y Roces

Bulina sobre'l valle'l Nalón,al fondu La Degollada na llinde los concejos de Candamu y Les Regueres

Capiella tardo románica de La Madalena

Vega de Les Capilles`y la capilla templaria de Santu Toribio

Los Alfilorios,y la bulina enriba'l valle'l Nalón tras les xerres llitorales de La Degollada y LLan de Cubel,nos llindes de Valdes,Cuidieru y Pravia

El Cornón,Cantu Cabroneru,Peña Ten y Pileñes,al llau la xerra mierense picu Poliu

La cuenca central asturiana,podeis curiar la yacería fecha en Ribera d'Arriba col nuevu poligonu industrial,amás esi día hubo allerta per contaminación n'Avilés y Xixón ,Uvieu tubu nun tres,y podeis curiar la boina que teníamos enrriba loes nueses ciudaes

L'Aramu,con La Fayona delantre,ya queda poco ñeve

La Mostayal

L'Altu Ayer,col Torres y L'Esturbín,ahí si que hai ñeve

El Monsacru dende La Fayona,tras el Sueve

El conceyu Riosa

La xerra de Bufarrán o Gorfolí,y los concejos d'Uvieu,Les Regueres y Llanera

Les Capielles medievales del Monsacru,Santu Toribio y La Madalena

Capiella Templaria de Santu Toribio,exagonal ,l'abside cuadrau de la mandrecha típicu del prerrománicu asturianu,da entrada a la cueva y al conxuntu dolménicu

Capiella romanica de La Madalena

Fasta prontu'l Monsacru,cola última agüeyada a la capiella de Santu Toribiu

JOTAEME

Bonito reportaje, no por espectacular pero sí por tratarse de lugares conocidos y que traen muchos recuerdos  :D
Lugones 159m

angliru

Xicu, me gusta mucho ver el Monsacro, nunca me canso de verlo
hay que ver que poca nieve queda ya en el Aramo, no se yo si llegará a quitarse toda antes de la próxima nevada...

Muy guapo

un saludo
el montañismo es simplemente una manera de vivir, como un estilo de vida, pero el más libre de todos

Santos

Muy bonito el reportaje Xicu, por una zona muy emblematica y que casi todos conocemos; y aportando unas enseñanzas históricas que da gusto leer y conocer.
Efectivamente, es lamentable lo de la contaminación que se almacena en muchas ocasiones sobre los cielos de nuestras ciudades, y cuando se ve a vista de pájaro desde cualquiera de nuestras montañas, se le "cae a uno el alma a los pies".
Un saludo.
"Encontrarás más cosas en los montes que en los libros: las piedras y los árboles te enseñarán lo que no podrás oir a maestro alguno"  (San Bernardo)

jousantu

Gracies Xicu! Me encanta esta zona tan cercana de Oviedo y de mi casa. El Aramo, Monsacro etc etc me parece una zona realmente preciosa que no tiene nada que envidiar a otras zonas montañosas muchos más grandes e "importantes" de las qeu tenemos aquí en Asturias.
Gracias por mostrarnosla.
Saludos!  ;)
No soy un héroe...para eso hay que nacer. Yo nací para ser viento y los caminos recorrer...

La Corredoria-Oviedo (170m)

jfcamina

Muy bien xicu.  :aplause: :aplause: :aplause:

Al igual que Santos, afloras,  en mi cabecina, los mejores recuerdos.

Cuando, aún estaba soltero hace 30 años, subí por primera vez al Montsacro, precisamente en la romería del 25 de Julio desde el pueblo de ¿LLanos? hasta les capilles, casi ni lo recuerdo. Hace un par de años, Mari y Yo, subimos desde Viapará, por una impresionante canal, acabamos por encima de las capilles, no bajamos a verlas por no volver a subir.

Tomando unos vinos con Luisvi, estuvimos comentando tus fotos, Luisvi tiene un interés especial en ir, le comenté lo anteriormente expuesto, y la pregunta que nos suscitó fue la siguiente:

Xicu, ¿por dónde has subido?

Un saludo y esperamos que te recuperes totalmente.

JFCamina.

Santos

Quote from: jfcamina on 03 de December de 2007, 22:57:59
Tomando unos vinos con Luisvi, estuvimos comentando tus fotos, Luisvi tiene un interés especial en ir, le comenté lo anteriormente expuesto, y la pregunta que nos suscitó fue la siguiente:

Xicu, ¿por dónde has subido?
Un saludo y esperamos que te recuperes totalmente.
JFCamina.

Si me lo permites, aunque a lo mejor me estoy metiendo donde no me llaman, por lo que si es así pido discupas por anticipado, por lo que he visto del reportaje de Xicu y él mismo cuenta, subió desde el pueblecito de La Collada. ¿Y cómo se llega hasta aquí?, será lo que preguntas. Pues desde la antigua carretera a Mieres, la N-630, tomamos en la zona de los túneles la carretera que va a Riosa (la carretera autonómica AS-231), y nada más atravesar el pueblo de Las Mazas, antes de llegar a La Foz de Morcín, se desvía hacia la derecha una carreterina (la carretera local MO-3) , donde hay un indicador que trae hacia La Collada y Santa Eulalia. Por esta carreterina, todo en subida, tras aproximadamente 2 km. llegamos a un alto donde se sitúa el pueblecito de La Collada, que en realidad son cuatro casas, y a partir de donde la carretera todo en bajada conduce a Santa Eulalia de Morcín (bueno ahora lo llaman Santolaya).  Aquí en la collada, en el mismo alto, y en donde la carretera hace una curva a la izquierda para comenzar la bajada, tenemos algún hueco pegado a una casa donde poder estacionar.
Comenzamos a caminar por la misma carretera, en bajada, como si fueramos para Santolaya, y a aproximadamente unos 100 metros de donde hemos dejado el coche parte hacia la izquierda un camino de tierra que es el que hemos de tomar y que nos sube hasta las capillas. Cuando subí la última vez por aquí, hace ya más de dos años, al inicio de este camino habia un cartel indicador de madera, que traia "Las capillas de La Magdalena". Este camino discurre al principio entre arbolado de castaños, es el llamado camino de La Llorera. A unos 50 metros después de haber abandonado la carretera, encontraremos una portilla de madera que cierra el paso del camino.
El camino es toda una subida zigzagueante con pendiente pronunciada, pero que no ofrece mayores dificultades ni problemas. Casi al final del tramo de subida más duro, se pasa a la vera de una gran piedra  (queda a la derecha de nuestra marcha), que a modo de mirador se asoma al valle del Caudal; por lo visto este lugar es conocido como "La Silla del Obispo", porque según la leyenda, allí se sentó el Obispo Toribio para descansar  de la dura ascensión cuando era portador de las santas reliquias.
El sendero sale directamente a la parte baja de la ermita de Santiago (la de abajo).
"Encontrarás más cosas en los montes que en los libros: las piedras y los árboles te enseñarán lo que no podrás oir a maestro alguno"  (San Bernardo)

jfcamina

Santos,

Muchas gracias.

Nadie mejor que tu para explicar el camino.

Tomamos nota y la guardamos en la carpeta de pendientes.

Un saludo.

JFCamina