News:

Estado de Pajares: 28 diciembre
Ultimas heladas: Gijón y Pola de Siero
Nieve en Diciembre:  Pajares y San Isidro

Main Menu

ALCORNON DE BUSMORI (DEGAÑA)

Started by xicu, 26 de September de 2007, 11:49:28

Previous topic - Next topic

xicu

Fai unos dies avereme otra vegada al ocidente astur,y esta vegada a ese rinconín del suocidente del val.le de Degaña.l'oxetivu foi facer una circular que dende Degaña pol Puertu'l Trayeitu y pela cimera dir al Alcornón de Busmuri pa baxar otra vegada a Degaña peles L.lagunas de Fasgeu.Una ruta prestosa que val pa descubrir lo guapu y prestosu que ye la nuesa fastera ocidental abondo escaecida de les rutes  montañeres,y que dende llueu nun tien un res qu'envidiar a les demás fasteres asturianes,nun alcuentres nin un cenciellu buzón de cumes,que picos con este altor y guapura na zona centro u oriental tendríen el suyu propiu.Yo vos animo a dir,que dende Avilés pel Güerna son malpenes dos hores de coche.Metantes la ruta hai caminos y siendas,solu tar al cuidau de que enrriba'l puertu'l Trayeitu garrar pala esquierda a alcontrar la sienda que cola tras d'unos piornos.

Degaña,onde escomencipiamos la ruta,anguañu yo conocí cases con teitu,agora ya nun queda neguna.Equí garramos el camín qu'amosa'l pueblu de Rebul.lar(veislu abaxu xunto'l ríu),un camín afayaizuy formigonáu.Ya nel pueblu alcontrais un panel informativo sobre la calzada romana y por onde siguir.

La Calzada Romana del Trayeitu o Sienda Moura,que xune astorga con La Puela d'allande pel val.le La Forniel.la de Llion,pa llevar l'oru de les cercanes mines de El Curralín y La Vielel.la,amás de les d'Allande que pol rñiu Narcea venía pol Reñadoiru.Ya cuasi enriba'l puertu puede vese un cachín de l'anguaña pedrera romana.

Valle glacial de Degaña

Val.le'l Regueirón per onde cola la calzada,al fondu la Pena'l Trayeitu ,per onde xubimos,la Pena'l Trayeitu al fondu

Otra curiada'l valle dende La Braña Los Cardos

El valle dende arriba'l puertu,abaxu el pueblu de Rebul.lar,podeis curiar el gran denivel que tien,en frente la xerra de Degaña,colos picos Gral.los y L.logandil.lu

El Val.le de la Forniel.la,ya en LLión per onde baxa la calzada romana a peranzanes,en 1ª planu l'Altu Tabil.lón,embaxu les ñubes El Bierzu,tras los Montes Aquilanos y la xerra'l Teleno

Circu Glacial na Pena'l Trayeitu,nesta xerra hai abondos circos glaciares,que xunto a la llagunes son la muestra del glaciarismu de dómines pasaes

P'averanos al Alorcocón de Busmori vamos ya pela cimera,ensin problemes.pues hai una bona sienda,anates facemos cume nos picos del tumbón del faru,Gubia o Mosquiteiru y el Picu Begardón

El Miravalles,la última gran cume asturiana

Los Ancares

L'Alcornon de Busmori a la esquierda y el Miru a la mandrecha

L'Alcornón de Busmori (1934 m)

El Miru (1990 m),con so circu glacial,prestosu ¿non?

La xerra de Degaña,tras el Caniel.las,agora agüeyau dende equí doime cuenta de l'arremangada que nos dimos fai unes selmanes,nun m'estraña nada que llegaramos tan frayaos dempues de colar per ese infiernu vexetal

Otra curiada al caniel.las,delantre la xerra de Deagaña,al fondu a la mandrecha el Picu'l Fraile a la esquirda la Pena Forcada

La L.lagunas de Fasgeu

la mayor de les dos,onde dimonos un bon bañu,abaxu la carretera de zarréu a Palacios del sil pel Puertu de Valdeprau

jousantu

Sin palabras xicu! Preciosa ruta y fotos!  :aplause: :aplause: :aplause:
Nos estás ayudando a conocer a fondo la parte más occidental de Asturias con tus reportajes, y a mi personalmente a recordar mis tiempos de chavalín y todo lo que por allí anduve en su dia. ¡Cuantos años hace que no veo el Miravalles en persona! ¡Y que no paso por los pueblos de Degaña!
Mencionas la Sierra del Teleno en una foto. ¿Sabes que el pueblo de mi madre está muy muy cerca del Teleno? Se encuentra en el Valle del Duerna (La Valduerna leonesa). Concretamente se llama Villamontán de la Valduerna, y uno de los recuerdos que tengo más grabados en mi mente y corazón desde niño es la vista del Teleno impresionante, y antiguamente nevado un montón de meses seguidos, desde la calle principal del pueblo y desde la puerta de entrada a casa de mi abuela.
Yo creo que de ahí me vino la admiración y afición por la montaña.
Me haces volver muchos años atrás con tus reportajes.
Vas a hacer que un dia me emocione recordando viejos tiempos.
Gracias!  ;)
No soy un héroe...para eso hay que nacer. Yo nací para ser viento y los caminos recorrer...

La Corredoria-Oviedo (170m)

Santos

Xicu, otra fenomenal ruta y reportaje de montaña, de  esa para mi totalmente desconocida zona occidental de Asturias, pero que poco a poco nos vas dando a conocer; y que hace que empecemos a plantearnos seriamente el "perdernos" en alguna ocasión por ella.  :aplause: :aplause:
"Encontrarás más cosas en los montes que en los libros: las piedras y los árboles te enseñarán lo que no podrás oir a maestro alguno"  (San Bernardo)